joi, 15 octombrie 2009

De ce afilierea CPA si afilierea CPS nu are (inca) succes in Romania?

Afilierea CPA (Cost Per Action = cost pe actiune) si CPS (Cost Per Sale = cost pe vanzare) este o buna modalitate a comerciantilor online sa isi mareasca cifra de afaceri. Prin aceasta metoda ei isi platesc afiliatii doar pentru vanzari sau actiuni clare, cum ar fi completarea unui formular de catre un viziator. Practic se plateste performanta afiliatilor, reducand riscul pentru comercianti.

Cu toate acestea, afilierea CPA si CPS nu prea are cautare in tarisoara noastra? De ce?
Ar putea fi O CAUZA principala, din care decurg si altele:

1. Recompensa Advertiserilor (comerciantilor) nu este suficient de motivanta pentru publisheri (afiliati).
Ce inseamna suficient de motivanta? Eu cred ca un procent de minim 30% din valoarea produsului/serviciului. Si ma bazez pe faptul ca in alte tari, unde aceasta metoda are succes, comisionul poate fi si mai mare, respectiv 40%, sau chiar 50%. Am intalnit si un comision de 100% care se acorda la prima vanzare.
Cum ar fi pentru un publisher sa primeasca 30% - 40% - 50% dintr-un produs care valoreaza 1000 - 2000 de lei? Cred ca orice afiliat, ar face tot posibilul sa vanda cat mai multe astfel de produse!

2. Publisherii nu stiu, nu vor sau nu ii intereseaza sa promoveze un produs pentru vanzare/actiune ci il promoveaza doar pentru trafic. Daca nu stiu e vina lor in proportie de 60%. Restul de 40% e vina comerciantilor care nu le pun la indemana unelte performante de afiliere. Si nu ma refer doar la bannere si anunturi ci si la advertoriale (texte publicitare). Daca nu vor sau nu ii intereseaza e vina comerciantilor, pentru ca nu le ofera recompense mari. Multi comercianti prefera sa plateasca afiliatii care le aduc doar trafic. Parerea mea este ca sunt bani aruncati pe fereastra pentru ca foarte putini din vizitatori se convertesc in clienti.

3. Comerciantii nu isi dau seama ca un astfel de afiliat reprezinta un agent de vanzare care primeste doar un comision si doar pentru performanta. Nu are salariu, nu are masina, telefon, etc. Cu sau fara el, vanzarile merg inainte. Un afiliat CPA/CPS reprezinta o modalitate de a vinde mai mult. Desi el este platit doar pentru vanzarea propriu-zisa, comerciantul castiga si vizibilitate pe internet, referinte bune, etc. De ce sa nu il rasplatesti cu un comision gras? De ce sa te incurci cu plata unor afiliati care iti aduc doar trafic, fara rezultate concrete?

Cum e vorba romaneasca: “pestele de la cap se strica”, asa si in afiliere. Daca comerciantul nu plateste bine, eu de ce sa ma chinui?
Astept parerile si comentariile voastre!

6 comentarii:

Alex Popescu spunea...

Interesant punctul de vedere, insa ultimul paragraf este doar partial corect.

Am creat sistemul www.program-afiliere.com, prin intermediul caruia platimp 10% comision din toate vanzarile de pe magazinele virtuale si/sau 2 RON pentru fiecare nou inscris in sistem - si nu ne-am neglijat sau pacalit niciodata afiliatii!

Anonim spunea...

Eu sunt de acord cu autorul blogului. Daca eu, ca publisher, nu sunt motivat, a se citi platit, de ce as face reclama si afiliere? Doar pentru un comision mic? Nu se merita!
Un comision de 40% ar fi motivant pt. mine.

7teste :] spunea...

http://7teste.com/partners/

- Ne-am deschis recent
- primim pe toata lumea in program.
- oferim partenerilor 60% din revenue
- traficul care vine la noi, chiar se monetizeaza
- si asta e abia inceputul…

cu stima,
7teste :]

Anonim spunea...

Intr-adevar in ro sunt multe probleme. Multi comercianti nici nu se obosesc sa inregistreze corect in sistem comisioanele cuvenite afiliatilor si incearca sa-i tepuiasca. Am intalnit advertiseri care aveau varza sistemul de tracking al comisioanelor, incepand chiar cu inregistrarea si logarea afiliatilor. Am intalnit comercianti la care afilierea se facea pentru promovarea unor servicii cu plata prin sms, insa pretul pe sms trecut in pagina de afliati era mai mare decat pretul pe sms trecut pe site la vanzarea serviciilor, deci ori incercau sa-si atraga afiliati in mod necinstit, ori incercau sa dea teapa clientilor afisand un pret pe sms mai mic decat acestia urmau sa vada pe factura... Si povestile horror ar putea continua, insa am niste comisioane de facut, si nu pe afilieri in ro...

Unknown spunea...

@Anonim (10 februarie)
Ai multa dreptate, ca doar traim in Romania... nu-i asa?
Sper ca aceasta situatie sa nu dureze prea mult.
Oricum acest gen de activitate este in pionerat la noi. Pana invata lumea,atat comercianti cat si afiliati, e posibil sa tot intalnim astfel de situatii.

Anonim spunea...

Afilierea CPA si CPS nu are succes in Romania datorita tepelor care se trag de catre vanzatori afiliatilor, prin neintregistrarea leadurilor si/sau vanzarilor si prin necomisionarea lor. Tepele pot imbraca mai multe forme, cum ar fi:
- preluarea comenzilor prin telefonul afisat mare pe site (astfel nu se mai inregistreaza cookie-ul care inseamna comisionarea catre afiliat a comisionului cuvenit);
- neaprobarea majoritatii leadurilor fara a se oferi nicio explicatie;
- suprascrierea cookie-urilor cu valori proprii ale conturilor vanzatorilor, sau recomandarea facuta catre clienti de a sterge cookie-urile (sic!) inainte de a folosi formularul de comanda.
Si mai sunt si altele...