marți, 8 septembrie 2009

Care dintre vizitatorii site-ului tau pot fi si clientii tai?

Astazi, cu ajutorul numeroaselor softuri de tracking, se pot afla foarte multe lucruri despre vizitatorii unui site: de unde sunt, ce browsere folosesc, cat stau pe site, ce pagini viziteaza si multe alte informatii. Dar, cu toate astea, nici un soft nu ne poate spune ce fel de oameni ne viziteaza site-ul si, cel mai important, nu ne poate spune care dintre vizitatori ne pot deveni clienti. Ce bine ar fi daca s-ar inventa un astfel de soft…

Dar pentru ca inca nu s-a inventat un asemenea soft, ramane datoria noastra de a transforma vizitatorii in clienti. Si cred ca cea mai importanta abilitate in convertirea vizitatorilor in clienti este capacitatea fiecaruia dintre noi de a gasi o nevoie, o dorinta ascunsa in subconstientul lor. Deci, orice vizitator intra pe site este un potential client.

Cine ne viziteaza site-ul?

Inainte de a converti un vizitator trebuie sa intelegem cine este el din punct de vedere mental si ce stare de spirit are in momentul in care ajunge pe site-ul tau.

1. Vizitatori accidentali.
Sunt acei vizitatori care ajung pe site-ul tau din intamplare. Poate au cautat ceva pe net, care i-a dus catre o pagina a site-ului tau, insa nu catre un element central al afacerii tale. Ei nu au intentionat sa viziteze site-ul tau, dar pentru acest lucru nu inseamna ca sunt o pierdere de timp. Poate ei inca nu si-au dat seama ca au nevoie de produsul sau serviciile tale. In cazul in care prezentarea site-ului este atragatoare, amuzanta si la obiect, ai posibilitatea de a crea o dorinta ascunsa in subconstientul lor. Si poate mai tarziu se vor intoarce si vor deveni clientii tai.

2. Cei care iti dau batai de cap.
Sunt acei vizitatori care intra pe site-ul tau fara vreo intentie de cumparare, ci vor doar sa afle ce poti face tu pentru ei. In prima faza se intereseaza, apoi chiar te contacteaza, punandu-ti tot felul de intrebari despre cum poti sa-i ajuti, despre cum poate produsul sau serviciul tau sa-i ajute. Daca site-ul tau este realizat in mod profesionist si daca raspunsurile pe care le oferi demonstreaza ca esti expert in ceea ce faci, ai posibilitatea sa demonstrezi acestor oameni ca produsul sau serviciul tau este exact ceea ce le trebuie lor.

3. Cautatorii de chilipiruri.
Acesti vizitatori sunt tot timpul in cautarea unui chilipir. Ei vor sa afle cine ofera cea mai ieftina solutie pentru problema lor. Dar nu toti sunt zgarciti de felul lor. Ei trebuie sa inteleaga de ce esti cel mai bun in ceea ce faci si de ce ceri pretul pe care il ceri. Concret, tebuie sa fii cel mai bun in domeniu tau, sau printre cei mai buni, si sa ceri pretul corect pentru produsul sau serviciul tau.

4. Nehotaratii.
Acestora le place sa se uite dar rareori cumpara ceva. Ei viziteaza site-ul de sute de ori, ajung chiar pe pagina de finalizare comanda (daca exista), dar tot nu se pot hotari. Daca intr-adevar vor ceea ce vindeti, s-ar putea sa cumpere intr-un final. Dar trebuie ajutati.

5. Rationalistii.
Ei vor ceea ce oferi dar trebuie sa se asigure ca ceea ce vinzi indeplineste nevoile lor practice. Au dorinta de a cumpara dar sunt frustrati de nevoia lor de a justifica achizitionarea cu scuze practice: “Draga, stiu ca baietelul are dor 3 ani, dar gandeste-te ce bine se va coordona dupa ce va juca acest joc!” Acestia vor cumpara pana la urma, insa nu ca urmare a unor dorinte ci pentru ca au gasit motivele logice ca sa cumpere.

6. Concurenta.
Daca esti bun in ceea ce faci vei avea foarte multi concurenti. Acestia iti vor vizita site-ul pentru a afla lucruri pe care le pot folosi si ei. Pentru a-ti fura ideile… Nu e onest, dar face parte din realitate. Poate si tu ai facut la fel cand ti-ai lansat afacerea. Daca intr-adevar esti bun in ceea ce faci, vei putea fi cu un pas in fata concurentei. Vei fi liderul. Si toata lumea vrea sa faca afaceri cu liderul, nu?

7. Cei care au nevoie.
Acestia isi doresc ceea ce oferi, dar au nevoie de multe asigurari ca achizitioneaza produsul corect si, mai ales, au nevoie de asistenta pentru clienti. Ei sunt cei care vor cumpara. Dar doar daca le vei oferi asistenta, in special dupa ce achizitioneaza un produs de la tine. Daca ii lasi balta dupa vanzare, cum fac marea majoritate a comerciantilor pe internet, nu se mai intorc la tine si nici nu te mai recomanda altora.

Concluzie.
Site-ul tau este locul cel mai important din afacerea ta pe web. El trebuie sa comunice emotional cu vizitatorii tai, sa-i faca sa acorde atentie mesajului de marketing, si sa actioneze in consecinta.

3 comentarii:

Anonim spunea...

Foarte bune observatiile din articol, FELICITARI!

Unknown spunea...

Multumesc @Anonim pentru aprecieri. Este adaptarea unui curs de marketing clasic facuta de mine. Poate ti-a fost de folos ceea ce ai citit!

rolly spunea...

eu fac parte din prima categorie , interesant oricum ce scrii pe blog