sâmbătă, 6 martie 2010

Afilierea este o afacere online.

M-am gandit sa scriu acest tutorial despre afiliere, special pentru tine, cu speranta ca citindu-l si punandu-l in practica sa incepi sa castigi niste bani din afacerea ta online. Parerea mea este ca afilierea este una dintre cele mai bune metode de a face bani pe internet. De ce?

- nu ai nevoie de produse;
- nu ai nevoie de spatiu de depozitare, pentru care ai plati chirie;
- nu trebuie sa acorzi garantii pentru produse;
- nu ai nevoie de personal;
- nu trebuie sa-ti faci cel mai tare site
- si nu trebuie sa scrii cea mai convingatoare scrisoare de vanzari.

Dar ce trebuie sa faci?
Sa “indrumi” un prospect catre un comerciant si daca acel prospect va cumpara ceva sau va face o anumita actiune, ceruta de comerciant, acel comerciant te va plati pentru asta cu un comision intre 10 si 50%, poate chiar mai mult.

Daca te astepti ca afilierea sa-ti aduca mii de euro peste noapte si mai ales fara munca, e timpul sa te trezesti la realitate! Toti cei care au reusit in afacerea asta, ca Ewen Chia, John Reese, Mike Filsaime si altii, nu au ajuns milioanari peste noapte!

De fapt, procentajul celor care esueaza in incercarea de a-si construi propria afacere pe internet este undeva in jurul a 95%. Deci, doar 5 oameni dintr-o suta reusesc sa castige mai mult de 200 euro pe luna. Restul? Se pierd pe drum.

Dar ce fac cei care nu reusesc?
- isi cumpara un domeniu web;
- apeleaza la o firma de hosting pentru a-si gazdui site-ul;
- isi creeaza un site;
- se inscriu la un program de afiliere
- si incep sa aduca trafic pe site-ul lor.

Pana acum e bine si simplu nu? Si totusi, de ce o dau in bara?
Iata cateva motive:
- putini oameni le viziteaza site-ul, pentru ca nu este bine optimizat.
- oamenii nu retin numele domeniului web (adresa site-lui) pentru ca e prea greu de retinut si nu are legatura cu subiectul.
- vizitatorii asteapta prea mult sa li se incarce site-ul din cauza unui server „incet” sau pentru ca site-ul e prea incarcat cu lucruri nefolositoare pentru afacere (poze, filmulete, etc.)
- vizitatorii nu stiu ce sa faca pe site pentru ca nu este bine organizat, asa ca il parasesc imediat.
- site-ul comerciantului nu este realizat de profesionisti si nu prezinta incredere (ai grija cu cine te afiliezi!!)

Acestea sunt cele mai mari greseli facute de „incepatorii” in ale afilierii.
Daca tu vrei sa eviti aceste greseli aboneaza-te la acest blog, sau revino saptamanal, pentru ca in articolele urmatoare iti voi explica cum sa eviti greselile de mai sus.

marți, 19 ianuarie 2010

Template bun pentru AdSense

A trecut cam mult timp de cand nu am scris nimic pe blog. Au fost sarbatorile, am fost si foarte ocupat cu inceperea unei noi activitati intr-un domeniu care sper sa imi aduca multe satisfactii... Dar asta nu e o scuza sa nu mai scriu absolut nimic timp de 2 luni.
Asa ca m-am gandit astazi sa va scriu despre un lucru care m-a surprins placut.
Poate unii dintre voi, care ma urmaresc mai de demult, stiu ca am avut un alt template la blog, mai nasol as spune eu. Cand l-am descoperit pe cel de acum l-am adoptat imediat. Mi-am dat seama ca are potential pentru Adsense. Si nu m-am inselat!
Pentru a va demonstra ca este un template bun pentru cei care vor sa castige bani din AdSense, am sa va prezint cifrele mele din luna decembrie, o luna care a fost cam "moarta" pentru o astfel de activitate. Cu toate astea, unele cifre au fost aproape triple fata de lunile in care foloseam vechiul template.

Asadar:
Afisari pagina: 3355
Clicuri: 378
CTR-ul paginii: 11,27%
eCPM pagina: 7,32 USD
Venit estimat: 24,56 USD

Astea sunt cifrele inregistrate pe luna decembrie. Nu sunt niste cifre mari, dar se merita avand in vedere ca aproape sau triplat si asta in mare masura datorita schimbarii template-ului dar si cresterii traficului datorat motoarelor de cautare (a se citi google).
Daca vreti acest template, il puteti descarca gratuit de aici:

http://www.blogspottemplate.com/new-blogger-template/bloggerized-adsense.html

joi, 15 octombrie 2009

De ce afilierea CPA si afilierea CPS nu are (inca) succes in Romania?

Afilierea CPA (Cost Per Action = cost pe actiune) si CPS (Cost Per Sale = cost pe vanzare) este o buna modalitate a comerciantilor online sa isi mareasca cifra de afaceri. Prin aceasta metoda ei isi platesc afiliatii doar pentru vanzari sau actiuni clare, cum ar fi completarea unui formular de catre un viziator. Practic se plateste performanta afiliatilor, reducand riscul pentru comercianti.

Cu toate acestea, afilierea CPA si CPS nu prea are cautare in tarisoara noastra? De ce?
Ar putea fi O CAUZA principala, din care decurg si altele:

1. Recompensa Advertiserilor (comerciantilor) nu este suficient de motivanta pentru publisheri (afiliati).
Ce inseamna suficient de motivanta? Eu cred ca un procent de minim 30% din valoarea produsului/serviciului. Si ma bazez pe faptul ca in alte tari, unde aceasta metoda are succes, comisionul poate fi si mai mare, respectiv 40%, sau chiar 50%. Am intalnit si un comision de 100% care se acorda la prima vanzare.
Cum ar fi pentru un publisher sa primeasca 30% - 40% - 50% dintr-un produs care valoreaza 1000 - 2000 de lei? Cred ca orice afiliat, ar face tot posibilul sa vanda cat mai multe astfel de produse!

2. Publisherii nu stiu, nu vor sau nu ii intereseaza sa promoveze un produs pentru vanzare/actiune ci il promoveaza doar pentru trafic. Daca nu stiu e vina lor in proportie de 60%. Restul de 40% e vina comerciantilor care nu le pun la indemana unelte performante de afiliere. Si nu ma refer doar la bannere si anunturi ci si la advertoriale (texte publicitare). Daca nu vor sau nu ii intereseaza e vina comerciantilor, pentru ca nu le ofera recompense mari. Multi comercianti prefera sa plateasca afiliatii care le aduc doar trafic. Parerea mea este ca sunt bani aruncati pe fereastra pentru ca foarte putini din vizitatori se convertesc in clienti.

3. Comerciantii nu isi dau seama ca un astfel de afiliat reprezinta un agent de vanzare care primeste doar un comision si doar pentru performanta. Nu are salariu, nu are masina, telefon, etc. Cu sau fara el, vanzarile merg inainte. Un afiliat CPA/CPS reprezinta o modalitate de a vinde mai mult. Desi el este platit doar pentru vanzarea propriu-zisa, comerciantul castiga si vizibilitate pe internet, referinte bune, etc. De ce sa nu il rasplatesti cu un comision gras? De ce sa te incurci cu plata unor afiliati care iti aduc doar trafic, fara rezultate concrete?

Cum e vorba romaneasca: “pestele de la cap se strica”, asa si in afiliere. Daca comerciantul nu plateste bine, eu de ce sa ma chinui?
Astept parerile si comentariile voastre!

vineri, 9 octombrie 2009

Bani din Blog cu Adsense? Se poate!

Dupa cum stii, sau nu, Adsense este o modalitate de a castiga niste banuti din site-ul/blogul/domeniul tau. Problema este ca plateste atunci cand ai ajuns la 100 de dolari.
Stateam aseara si ma intrebam cam cat trafic ar trebuii sa am ca sa ajung la 100 de parai pe luna?
Am luat un pix si o foaie (adica am deschis excel-ul) si am calculat:
100 dolari/30 de zile = 3,33 dolari pe zi (333 de centi pe zi)
Presupunem ca un click valoreaza in jur de 3 centi (poate fi si mai mult in functie de nisa, de vizibilitatea reclamelor, culorile site-ului si a reclamelor, implementarea reclamelor in text, etc)
Pentru a castiga 3,33 dolari am nevoie de fix 111 click-uri (in exemplul de mai sus).
Cum strang cele 111 click-uri? Avand in vedere un CTR (raportul dintre afisari si click-uri) de circa 2% (dau un exemplu mic, el poate fi imbunatatit la fel ca si valoarea unui click, ajungand si la 10 %. De fapt CTR-ul este in stransa legatura cu valoarea unui click: cu cat CTR-ul este mai mare cu atat creste si suma incasata pe un singur click) inseamna ca trebuie sa fie circa 5.550 de afisari.
Si acum , in sfarsit raspunsul: trebuie sa am intre 1200 si 1700 vizitatori unici pe zi, (intre 36.000 si 51.000 pe luna) (presupunand ca un vizitator unic produce 3-5 afisari) pentru a castiga 100 de dolari pe luna.
Aceasta nu este o regula!!!
Se pot castiga 100 dolari si cu mai putini vizitatori unici dar, reversul medaliei, este posibil ca 2000 de vizitatori sa nu iti aduca decat vreo 50 de dolari pe luna.
Cum am mai spus, sunt multe variabile de luat in calcul: nisa in care este site-ul, amplasamentul reclamelor pe pagina, culorile reclamelor dar si ale site-ului, perioada pe care un vizitator o petrece pe site, confundarea reclamelor cu textul site-ului, reclamele de tip imagine sau video, etc...
Ce ramane de facut? Atragerea a cator mai multi vizitatori pe blogurile/site-urile noastre! Cum?
Raspunsul il veti gasi fiecare din voi!

marți, 8 septembrie 2009

Care dintre vizitatorii site-ului tau pot fi si clientii tai?

Astazi, cu ajutorul numeroaselor softuri de tracking, se pot afla foarte multe lucruri despre vizitatorii unui site: de unde sunt, ce browsere folosesc, cat stau pe site, ce pagini viziteaza si multe alte informatii. Dar, cu toate astea, nici un soft nu ne poate spune ce fel de oameni ne viziteaza site-ul si, cel mai important, nu ne poate spune care dintre vizitatori ne pot deveni clienti. Ce bine ar fi daca s-ar inventa un astfel de soft…

Dar pentru ca inca nu s-a inventat un asemenea soft, ramane datoria noastra de a transforma vizitatorii in clienti. Si cred ca cea mai importanta abilitate in convertirea vizitatorilor in clienti este capacitatea fiecaruia dintre noi de a gasi o nevoie, o dorinta ascunsa in subconstientul lor. Deci, orice vizitator intra pe site este un potential client.

Cine ne viziteaza site-ul?

Inainte de a converti un vizitator trebuie sa intelegem cine este el din punct de vedere mental si ce stare de spirit are in momentul in care ajunge pe site-ul tau.

1. Vizitatori accidentali.
Sunt acei vizitatori care ajung pe site-ul tau din intamplare. Poate au cautat ceva pe net, care i-a dus catre o pagina a site-ului tau, insa nu catre un element central al afacerii tale. Ei nu au intentionat sa viziteze site-ul tau, dar pentru acest lucru nu inseamna ca sunt o pierdere de timp. Poate ei inca nu si-au dat seama ca au nevoie de produsul sau serviciile tale. In cazul in care prezentarea site-ului este atragatoare, amuzanta si la obiect, ai posibilitatea de a crea o dorinta ascunsa in subconstientul lor. Si poate mai tarziu se vor intoarce si vor deveni clientii tai.

2. Cei care iti dau batai de cap.
Sunt acei vizitatori care intra pe site-ul tau fara vreo intentie de cumparare, ci vor doar sa afle ce poti face tu pentru ei. In prima faza se intereseaza, apoi chiar te contacteaza, punandu-ti tot felul de intrebari despre cum poti sa-i ajuti, despre cum poate produsul sau serviciul tau sa-i ajute. Daca site-ul tau este realizat in mod profesionist si daca raspunsurile pe care le oferi demonstreaza ca esti expert in ceea ce faci, ai posibilitatea sa demonstrezi acestor oameni ca produsul sau serviciul tau este exact ceea ce le trebuie lor.

3. Cautatorii de chilipiruri.
Acesti vizitatori sunt tot timpul in cautarea unui chilipir. Ei vor sa afle cine ofera cea mai ieftina solutie pentru problema lor. Dar nu toti sunt zgarciti de felul lor. Ei trebuie sa inteleaga de ce esti cel mai bun in ceea ce faci si de ce ceri pretul pe care il ceri. Concret, tebuie sa fii cel mai bun in domeniu tau, sau printre cei mai buni, si sa ceri pretul corect pentru produsul sau serviciul tau.

4. Nehotaratii.
Acestora le place sa se uite dar rareori cumpara ceva. Ei viziteaza site-ul de sute de ori, ajung chiar pe pagina de finalizare comanda (daca exista), dar tot nu se pot hotari. Daca intr-adevar vor ceea ce vindeti, s-ar putea sa cumpere intr-un final. Dar trebuie ajutati.

5. Rationalistii.
Ei vor ceea ce oferi dar trebuie sa se asigure ca ceea ce vinzi indeplineste nevoile lor practice. Au dorinta de a cumpara dar sunt frustrati de nevoia lor de a justifica achizitionarea cu scuze practice: “Draga, stiu ca baietelul are dor 3 ani, dar gandeste-te ce bine se va coordona dupa ce va juca acest joc!” Acestia vor cumpara pana la urma, insa nu ca urmare a unor dorinte ci pentru ca au gasit motivele logice ca sa cumpere.

6. Concurenta.
Daca esti bun in ceea ce faci vei avea foarte multi concurenti. Acestia iti vor vizita site-ul pentru a afla lucruri pe care le pot folosi si ei. Pentru a-ti fura ideile… Nu e onest, dar face parte din realitate. Poate si tu ai facut la fel cand ti-ai lansat afacerea. Daca intr-adevar esti bun in ceea ce faci, vei putea fi cu un pas in fata concurentei. Vei fi liderul. Si toata lumea vrea sa faca afaceri cu liderul, nu?

7. Cei care au nevoie.
Acestia isi doresc ceea ce oferi, dar au nevoie de multe asigurari ca achizitioneaza produsul corect si, mai ales, au nevoie de asistenta pentru clienti. Ei sunt cei care vor cumpara. Dar doar daca le vei oferi asistenta, in special dupa ce achizitioneaza un produs de la tine. Daca ii lasi balta dupa vanzare, cum fac marea majoritate a comerciantilor pe internet, nu se mai intorc la tine si nici nu te mai recomanda altora.

Concluzie.
Site-ul tau este locul cel mai important din afacerea ta pe web. El trebuie sa comunice emotional cu vizitatorii tai, sa-i faca sa acorde atentie mesajului de marketing, si sa actioneze in consecinta.

luni, 20 iulie 2009

Cum castigi bani ca afiliat in Romania

http://blog.epayment.ro/marketing-prin-afiliati/

Acest link duce catre articolul "Cum castigi bani ca afiliat in Romania" aparut pe blogul http://www.epayment.ro/ - care ofera solutii eCommerce pe piata romaneasca.

Articolul a fost scris de catre Cristi Miculi, PR & Communication Specialist la epayment.ro

De ce mentionez acest articol?
Pentru ca vreau sa le multumesc pentru faptul ca au preluat informatii de pe blogul meu, anume despre tipuri de programe de afiliere, pe care il puteti citi aici: http://banidinafiliere.blogspot.com/2009/02/tipuri-de-programe-de-afiliere.html

Nu sunt afiliat la ei, nu sunt platit pentru acest articol! Pur si simplu e reciprocitate si recunostinta!